dnes je 22.1.2025

Platové poměry ve školství: Jak zvládnout legislativní novinky v praxiLIVEGarance

Datum konání 22.1.2025, JUDr. Hana Poláková

Na tomto webináři Vám zkušená lektorka JUDr. Hana Poláková, uznávaná odbornice s dlouholetou praxí v oblasti školství a pracovního práva, ukáže, jak se vypořádat s nejnovějšími změnami v odměňování zaměstnanců. Zaměří se na praktické úpravy vnitřních platových…

Přístupné pro: MŠ komplet

Logicko-matematická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Logicko-matematická inteligence se vyznačuje schopností abstraktního myšlení, schopností řešit komplikované matematické úlohy, schopností rychlého, pružného a operativního rozhodování a analytiky.

Prostorová inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Prostorový typ inteligence je silně vázán na oblast vizualizace. Schopnost intenzivního vnímání barev, tvarů, předmětů a vzdálenosti s výbornou orientací v prostoru.

Základy Gardnerovy teorieGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenala teorie tzv. mnohočetné inteligence (The Theory of Multiple Inteligences) v České republice poměrně velký ohlas. Zásluhu na aplikaci v podmínkách specifik, vyplývajících z českého školství, má zejména doktorka Věra Krejčová. Ta…

Výhody, rizika, limity a možnosti využitíGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V souvislosti s plánováním přípravy podle Gardnerovy teorie se významně mění i úloha a role pedagoga. Jeho úloha nespočívá v symetrickém předvádění, vedení a řízení jednotlivých činností, což ostatně není ani z hlediska možností pedagoga reálné. Jeho úkolem je…

Koncept osmi inteligencí a jejich aplikaceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Teorie inteligencí může být užitečným pomocníkem při identifikaci nadání a využití jeho potenciálu. Rozvíjí oblasti a schopnosti dítěte, pro které má předpoklady. Většinou dané na biologické úrovni. Tento přístup značně naráží na tradiční pojetí vzdělávání…

Tělesně-kinestetická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Bodily-kinesthetic intelligence neboli tělesně-kinestetická inteligence. Jemná motorika, hrubá motorika, ladnost a precizní ztvárnění pohybu, jeho koordinace, vyobrazení emoce, touha, vytrvalost, píle, zrychlené reflexy. To vše můžeme zahrnout do této oblasti.…

Interpersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpersonální inteligence se vyznačuje výbornými komunikačními schopnostmi, schopností porozumět jiným, přijímat jejich sdělení. Jedinci s touto inteligencí projevují empatii a mimořádnou vnímavost v práci s nonverbální komunikací. Někdy se můžeme setkat…

Intrapersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Intrapersonální jedinec umí rozvíjet své city, emoce, prožitky, pracovat s nimi. Práce s vlastními silnými i slabými stránkami. Běžné je zde hluboké přemýšlení a schopnost kritického myšlení.…

Lingvistická - jazyková inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Lingvistická – jazyková inteligence zahrnuje kompetence v oblasti mateřského a cizího jazyka. Konverzaci, čtení, psaní, porozumění slovu i textu, schopnost práce s informačními zdroji, tvoření textu, formulace vlastních myšlenek, práce s literaturou, vnímavost…

Přírodovědná inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pro přírodovědnou inteligenci (naturalistic inteligence) je typická zvýšená vnímavost pro přírodní jevy, živou a neživou přírodu, rozlišování živočišných druhů, rostliny a environmentální oblast. V literatuře můžeme inteligenci nalézt také nazvanou jako…

Proč Gardner?Garance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Alternativní pedagogické směry a pestré výchovně-vzdělávací strategie jsou přínosem pro nový pohled na plánování a realizaci různých témat a námětů. V budoucnu bude stále více kladen důraz na osobnostně-sociální pojetí vzdělávací činnosti nejen v mateřských…

Hudební inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpretace hudby, její vnímání, schopnost porozumět sdělení hudby, samostatná tvorba, komponování a využití v různých, netradičních sférách života. Takto lze stručně popsat jedince s preferencí hudební inteligence. To zahrnuje nejen hru na hudební nástroje,…

Adaptace dětí v mateřské školeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Adaptace na prostředí mateřské školy je zásadní změnou v životě dítěte. Každé dítě vnímá odloučení od rodičů jiným způsobem. Faktorů, které ovlivňují adaptaci, je celá řada. Uveďme jako příklad temperament a osobnost dítěte, výchovu, celkovou úroveň…

Psychosomatika a její úskalíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Psychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění, je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela „unikátní” klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v…

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence aneb co pro děti ještě můžeme udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na úvod se zamysleme nad dětmi tak trochu šířeji. Často se ve své lektorské praxi setkávám s dotazy, v čem jsou dnešní děti jiné? Proč jsou nesoustředěné a proč neklidné? Mnoho odborníků a specialistů se mnou nebude souhlasit, ale nedomnívám se, že narůstají…

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligenceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenáváme postupné změny týkající se přístupů v oblasti výchovně-vzdělávacích strategií. Pedagogové se snaží odpovídajícím způsobem reagovat na různorodé složení kolektivů i typologickou pestrost. V praxi však čelí poměrně složité…

Motivace versus stimulaceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Motivace dává poznávacímu procesu energii i orientaci, a proto hraje zcela zásadní roli v kvalitě celého procesu učení. Dítě s vnitřní potřebou poznávat poznává intenzivněji, hlouběji a komplexněji než to, které je k poznávání nuceno. V takovém případě nelze…

Plánování, příprava a rovina multiple inteligencesGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V zahraniční literatuře se můžeme setkat s pojmem „multiple inteligences”. Je to souhrnné označení mnohočetné nebo chcete-li mnohostranné inteligence. Tímto nás tento pojem přivádí ke Gardnerově teorii. V posledních letech nachází tato teorie své uplatnění ve…

Výchozí analýza podnětného prostředíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V počátku školního roku je užitečné, jakou součást hodnocení třídy a reflexe pedagogických pracovníků vyhodnotit: komplexně připravenost prostředí pro výchovně-vzdělávací činnost, reflektovat oblast komunikace – směrem od pedagogů k dětem a zamyslet se nad…

Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozkuGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zásadní roli v motivaci všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu školy vytváří její klima. V rámci něj se setkáváme také s vlivem prostředí na motivaci dětí a na jejich další postoje k výchovně-vzdělávacím aktivitám, učiteli i například k asistentovi…

Co všechno můžeme pro děti udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Asi největší důkaz o snaze poznávat a vzdělávat se, najdeme u dětí předškolního věku. Ta chvíle poznání je dostupná každému z nás, ať jsme rodičem nebo učitelem. Ty chvíle přicházejí v prvních třech letech, tedy v podstatě o dost dříve, než se dítě dostává do…

Význam připravenosti prostředí a neurodiverzitaGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Neurodiverzita je obor věnující se duševním chorobám, duševnímu zdraví, ale také otázkám spojeným s vývojem mozku a porozumění jeho funkci. Kořeny a historii tohoto oboru nalezneme v Austrálii, u sociální vědkyně Judy Singer. V České republice patří mezi…

Rizika, nedostatky a chyby, které dělámeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na oblast plánování, přípravy a realizace výchovně-vzdělávacího procesu se v mateřských školách zaměřuje při inspekční činnosti ve školách také Česká školní inspekce.

Jak na nadúvazkové a přesčasové hodiny ve školstvíZáznamGarance

13.12.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:56:26

Na webináři Vám JUDr. Hana Poláková poskytne odpovědi na otázky, které vás při plánování pracovní doby pedagogů a řešení mimořádných situací mohou trápit.

Přístupné pro: MŠ komplet

Základy propagace školy a její variabilitaZáznamGarance

10.12.2024, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:33:39

Zveme vás na zcela unikátní pilotní webinář zohledňující specifika vyplývající z praxe škol, který se specializuje na propojení problematiku managementu škol a marketingu. Rovina managementu znalostí a oblast marketingové komunikace klade v současné době…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Dotaz: Praxe Au-pair

29.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Supervize pedagogůZáznamGarance

29.11.2024, Mgr. Marika Kropíková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:43:38

Supervize ve školách není jen o kontrole, jak se může na první pohled zdát. Jde o prostor pro otevřené sdílení, vedené nestranným odborníkem mimo školu. Zaměřuje se především na vztahové otázky – tedy to, co může zásadně ovlivnit atmosféru ve třídách i v…

Přístupné pro: MŠ komplet

Právní minimum pro pedagogy: Co byste měli ve škole znát?ZáznamGarance

23.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 03:10:08

Tento webinář Vás provede vším, co potřebujete vědět o právních základech, od práv a povinností pedagogů až po specifika pracovních podmínek ve školách. Budete mít jasno v základních právech a povinnostech a dozvíte se, jak se vyvarovat běžným právním chybám…

Přístupné pro: MŠ komplet

Virtuální realita jako nástroj k překonání strachu z veřejného vystupováníLIVEGarance

On-line seminář již proběhl., Ing. Tereza Patočková

Bojíte se vystupovat před lidmi? Nejste v tom sami – až 73 % lidí sdílí váš strach z veřejného vystupování. Ironií je, že jedním z nejlepších způsobů, jak tento strach překonat, je praxe před publikem. Ale jak se odhodlat ke kroku, který se zdá být tak…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Dotaz: Dítě nenastoupilo do MŠ

19.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz: Zastupující pedagog MŠ

19.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vyřizování stížností ve školách a školských zařízeníchZáznamGarance

23.10.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:43:43

Dostáváte se do situací, kdy ve Vaší škole musíte řešit stížnosti od rodičů, pedagogů či veřejnosti? Chcete mít jistotu, že vše zvládnete podle platných předpisů a bez zbytečných…

Přístupné pro: MŠ komplet

Přechod škol na elektronickou spisovou službu od 1. ledna 2026ZáznamGarance

17.10.2024, RNDr. Ing. Eva Urbanová, MBA, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 02:01:31

Podle novely zákona o archivnictví bude od 1. ledna 2026 pro školy povinné vést spisovou službu elektronicky, mění se také vyhláška o spisové službě. Tyto změny přinášejí nová pravidla a výzvy. Abyste na ně byli připraveni, zveme Vás na webinář, který Vás…

Přístupné pro: MŠ komplet

Dotaz: Smlouva AP na kratší dobu

14.10.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz: Přestávka v práci

8.10.2024, JUDr. Eva Dandová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Spolupráce školy a orgánu sociálně-právní ochrany dětíGarance

16.9.2024, Mgr. Marika Kropíková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Spolupráce mezi školami a orgány sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) je klíčová a žádoucí. V praxi však obě strany často narážejí na nedorozumění, která pramení z mylných nebo zavádějících představ o tom, co mohou jednotliví účastníci udělat a jak…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Přijímání cizinců do MŠ, ZŠ, SŠ a ZUŠArchiv

11.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístup cizinců ke vzdělávání a školským službám je legislativně vymezen v § 20 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších změn a dodatků. Smyslem zákona je naplnit právo…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Kalendář ředitele mateřské školy pro školní rok 2024/25Archiv

6.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., Zdroj: Verlag Dashöfer

Období školního vyučování a období prázdnin stanovuje zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Podrobnosti k organizaci školního roku, druhy, délku a termíny…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Pověření dohledem nad dětmi, nezletilými žákyArchiv

2.9.2024, PaedDr. František Havelka, PhD., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Rozhodnutí o nepřijetí k zájmovému vzdělávání z kapacitních důvodůGarance

2.9.2024, JUDr. Hana Poláková, Verlag Dashöfer, Zdroj: Verlag Dashöfer

Ředitel základní školy ……………………………………………………, příspěvková organizace, v souladu s ustanovením § 164 odst. 1 písm. a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů,…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet
Akce
Nahrávám...
Nahrávám...