dnes je 5.2.2025

Koncept BOZP a BOZ dětí aneb jak se v tom neztratit?ZáznamGarance

3.2.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:08:55

Školy zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví dětí, žáků a studentů při vzdělávání a výchově, činnostech s ním přímo souvisejících a při poskytování školských služeb - školský zákon. Škola podle školního vzdělávacího programu, zpracovaného na základě příslušného…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Systém VAK aneb jak děti přijímají informaceGarance

28.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Znáte systém VAK? Je založen na vědomí, že každý z nás preferuje při přijímání informací jiný smysl. Zajímá vás, co s sebou tento systém přináší, jaké jsou jeho výhody při vzdělávání dětí a jak jej zavést do praxe? Jaké aktivity zařadit, když si nejste…

Pedagogická praxe - co je jinak?Garance

28.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Stále více pociťují učitelky mateřských škol a ředitelky tlak na pedagogickou práci, nároky, vycházející z pedagogické praxe, se stále více zvyšují. Kromě znalostí pedagogiky, didaktiky či například psychologie tvoří významnou část také znalosti kurikulárních…

Dotaz: Penále z prodlení

28.1.2025, Mgr. Martin Kaplán, Zdroj: Verlag Dashöfer

Příprava na úspěšný přechod z MŠ do ZŠGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zahájení povinné školní docházky je velmi důležitou a mimořádnou událostí v životě dítěte. Nástup do školy je završením dosavadního vývoje a vstupem do nové životní etapy. Dítě se na vstup do školy připravuje v předškolním zařízení, kde by měl být respektován…

Týdenní příprava učitelky MŠ - rozvržení aktivit, her a činností podle typologie Gardnerových inteligencíGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V následující tabulce naleznete ukázku různorodých činností a aktivit, kterými podporujeme pestrost vzdělávací nabídky. Jednotlivé části jsou během jednoho týdne (i déle) flexibilně…

Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorieGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Je zcela nezbytné, aby docházelo k využívání širšího spektra metod a forem práce a zcela se prolínaly skupinové, individuální a frontální činnosti a aktivity.

Osm inteligencí a pestrost vzdělávací nabídkyGarance

27.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vzdělávací nabídka mateřské školy zahrnuje celou řadu proměnných, které ovlivňují stanovené cíle. Proto by vzdělávací strategie měla být nastavena v maximální možné míře flexibilně a pružně, aby bylo možné reagovat na nově vzniklé a neočekávané situace. Tuto…

Metodika směrnic a vnitřních předpisů pro MŠpřipravujemeGarance

23.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 00:00:00

Přitom ne vždy je úplně jasné, jaký je v nich rozdíl, a časté rezervy jsou často také v přímém obsahu a náležitostech, vycházejících z právního řádu. Připravili jsme pro Vás webinář, ve kterém se dozvíte základní pravidla tvorby interních předpisů organizace,…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Platové poměry ve školství: Jak zvládnout legislativní novinky v praxiZáznamGarance

22.1.2025, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 03:08:09

Na tomto webináři Vám zkušená lektorka JUDr. Hana Poláková, uznávaná odbornice s dlouholetou praxí v oblasti školství a pracovního práva, ukáže, jak se vypořádat s nejnovějšími změnami v odměňování zaměstnanců. Zaměří se na praktické úpravy vnitřních platových…

Přístupné pro: MŠ komplet

Logicko-matematická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Logicko-matematická inteligence se vyznačuje schopností abstraktního myšlení, schopností řešit komplikované matematické úlohy, schopností rychlého, pružného a operativního rozhodování a analytiky.

Prostorová inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Prostorový typ inteligence je silně vázán na oblast vizualizace. Schopnost intenzivního vnímání barev, tvarů, předmětů a vzdálenosti s výbornou orientací v prostoru.

Tělesně-kinestetická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Bodily-kinesthetic intelligence neboli tělesně-kinestetická inteligence. Jemná motorika, hrubá motorika, ladnost a precizní ztvárnění pohybu, jeho koordinace, vyobrazení emoce, touha, vytrvalost, píle, zrychlené reflexy. To vše můžeme zahrnout do této oblasti.…

Interpersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpersonální inteligence se vyznačuje výbornými komunikačními schopnostmi, schopností porozumět jiným, přijímat jejich sdělení. Jedinci s touto inteligencí projevují empatii a mimořádnou vnímavost v práci s nonverbální komunikací. Někdy se můžeme setkat…

Intrapersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Intrapersonální jedinec umí rozvíjet své city, emoce, prožitky, pracovat s nimi. Práce s vlastními silnými i slabými stránkami. Běžné je zde hluboké přemýšlení a schopnost kritického myšlení.…

Základy Gardnerovy teorieGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenala teorie tzv. mnohočetné inteligence (The Theory of Multiple Inteligences) v České republice poměrně velký ohlas. Zásluhu na aplikaci v podmínkách specifik, vyplývajících z českého školství, má zejména doktorka Věra Krejčová. Ta…

Výhody, rizika, limity a možnosti využitíGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V souvislosti s plánováním přípravy podle Gardnerovy teorie se významně mění i úloha a role pedagoga. Jeho úloha nespočívá v symetrickém předvádění, vedení a řízení jednotlivých činností, což ostatně není ani z hlediska možností pedagoga reálné. Jeho úkolem je…

Koncept osmi inteligencí a jejich aplikaceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Teorie inteligencí může být užitečným pomocníkem při identifikaci nadání a využití jeho potenciálu. Rozvíjí oblasti a schopnosti dítěte, pro které má předpoklady. Většinou dané na biologické úrovni. Tento přístup značně naráží na tradiční pojetí vzdělávání…

Lingvistická - jazyková inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Lingvistická – jazyková inteligence zahrnuje kompetence v oblasti mateřského a cizího jazyka. Konverzaci, čtení, psaní, porozumění slovu i textu, schopnost práce s informačními zdroji, tvoření textu, formulace vlastních myšlenek, práce s literaturou, vnímavost…

Přírodovědná inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pro přírodovědnou inteligenci (naturalistic inteligence) je typická zvýšená vnímavost pro přírodní jevy, živou a neživou přírodu, rozlišování živočišných druhů, rostliny a environmentální oblast. V literatuře můžeme inteligenci nalézt také nazvanou jako…

Proč Gardner?Garance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Alternativní pedagogické směry a pestré výchovně-vzdělávací strategie jsou přínosem pro nový pohled na plánování a realizaci různých témat a námětů. V budoucnu bude stále více kladen důraz na osobnostně-sociální pojetí vzdělávací činnosti nejen v mateřských…

Hudební inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpretace hudby, její vnímání, schopnost porozumět sdělení hudby, samostatná tvorba, komponování a využití v různých, netradičních sférách života. Takto lze stručně popsat jedince s preferencí hudební inteligence. To zahrnuje nejen hru na hudební nástroje,…

Adaptace dětí v mateřské školeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Adaptace na prostředí mateřské školy je zásadní změnou v životě dítěte. Každé dítě vnímá odloučení od rodičů jiným způsobem. Faktorů, které ovlivňují adaptaci, je celá řada. Uveďme jako příklad temperament a osobnost dítěte, výchovu, celkovou úroveň…

Psychosomatika a její úskalíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Psychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění, je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela „unikátní” klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v…

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence aneb co pro děti ještě můžeme udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na úvod se zamysleme nad dětmi tak trochu šířeji. Často se ve své lektorské praxi setkávám s dotazy, v čem jsou dnešní děti jiné? Proč jsou nesoustředěné a proč neklidné? Mnoho odborníků a specialistů se mnou nebude souhlasit, ale nedomnívám se, že narůstají…

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligenceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenáváme postupné změny týkající se přístupů v oblasti výchovně-vzdělávacích strategií. Pedagogové se snaží odpovídajícím způsobem reagovat na různorodé složení kolektivů i typologickou pestrost. V praxi však čelí poměrně složité…

Motivace versus stimulaceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Motivace dává poznávacímu procesu energii i orientaci, a proto hraje zcela zásadní roli v kvalitě celého procesu učení. Dítě s vnitřní potřebou poznávat poznává intenzivněji, hlouběji a komplexněji než to, které je k poznávání nuceno. V takovém případě nelze…

Výchozí analýza podnětného prostředíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V počátku školního roku je užitečné, jakou součást hodnocení třídy a reflexe pedagogických pracovníků vyhodnotit: komplexně připravenost prostředí pro výchovně-vzdělávací činnost, reflektovat oblast komunikace – směrem od pedagogů k dětem a zamyslet se nad…

Plánování, příprava a rovina multiple inteligencesGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V zahraniční literatuře se můžeme setkat s pojmem „multiple inteligences”. Je to souhrnné označení mnohočetné nebo chcete-li mnohostranné inteligence. Tímto nás tento pojem přivádí ke Gardnerově teorii. V posledních letech nachází tato teorie své uplatnění ve…

Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozkuGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zásadní roli v motivaci všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu školy vytváří její klima. V rámci něj se setkáváme také s vlivem prostředí na motivaci dětí a na jejich další postoje k výchovně-vzdělávacím aktivitám, učiteli i například k asistentovi…

Co všechno můžeme pro děti udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Asi největší důkaz o snaze poznávat a vzdělávat se, najdeme u dětí předškolního věku. Ta chvíle poznání je dostupná každému z nás, ať jsme rodičem nebo učitelem. Ty chvíle přicházejí v prvních třech letech, tedy v podstatě o dost dříve, než se dítě dostává do…

Význam připravenosti prostředí a neurodiverzitaGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Neurodiverzita je obor věnující se duševním chorobám, duševnímu zdraví, ale také otázkám spojeným s vývojem mozku a porozumění jeho funkci. Kořeny a historii tohoto oboru nalezneme v Austrálii, u sociální vědkyně Judy Singer. V České republice patří mezi…

Rizika, nedostatky a chyby, které dělámeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na oblast plánování, přípravy a realizace výchovně-vzdělávacího procesu se v mateřských školách zaměřuje při inspekční činnosti ve školách také Česká školní inspekce.

Vzor vnitřní směrnice - Pravidla o hospodaření s FKSP (2025)Garance

8.1.2025, Ing. Eliška Hryzláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Vnitřní předpis školy o poskytování cestovních náhradGarance

8.1.2025, Jaroslava Pfeilerová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tento vnitřní předpis upravuje podmínky poskytování cestovních náhrad při pracovních cestách zaměstnanců, kteří jsou v pracovněprávních vztazích se školou _____________ (přesné označení, adresa) (dále též „škola” nebo…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o zrušení dohody o pracovní činnostiGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Oznámení zaměstnavatele, že trvá na výkonu práceGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o srážkách ze mzdyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Odstoupení od pracovní smlouvyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Žádost o povolení kratší pracovní dobyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Přerušení mateřské dovolenéGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o rozvázání pracovního poměruGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Výpověď dohody o pracovní činnostiGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr - komentářGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pracovní poměr nemusí být jedinou formou, prostřednictvím které může zaměstnavatel zajišťovat plnění svých úkolů, přestože ustanovení § 74 ZP stanoví, že zaměstnavatel má zajišťovat plnění svých úkol především zaměstnanci v pracovním poměru. Zákoník práce…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Žádost o projednání výpovědi z pracovního poměruGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Vnitřní pracovní řád školyGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tento vnitřní pracovní řád školy vydává _____________ (přesné označení, adresa) (dále jako „Škola“ nebo též jako…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Směrnice o postupu při odškodňování pracovních úrazůGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Tato směrnice upravuje postup při odškodňování pracovních úrazů vzniklých zaměstnancům, kteří jsou v pracovněprávním vztahu se školou ………………..… (název školy podle zřizovací listiny) (dále jako „škola“ nebo též jako…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Pracovní posudekGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o pracovní činnostiGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Dohoda o provedení práceGarance

1.1.2025, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet
Nahrávám...
Nahrávám...