dnes je 5.2.2025

Input:

Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorie

27.1.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2.2.1
Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorie

Mgr. Lenka Polášková

Je zcela nezbytné, aby docházelo k využívání širšího spektra metod a forem práce a zcela se prolínaly skupinové, individuální a frontální činnosti a aktivity.

Ty by měly přinášet:

  • dostatek prostoru pro volnou hru,

  • dostatek pohybu pro pohybovou aktivitu,

  • dostatečný prostor pro pozitivní prožitky a pocit úspěchu,

  • prostor pro řízené i spontánní činnosti,

  • didakticky promyšlené a cílené činnosti,

  • prostor pro činnosti, ke kterým se děti mohou vracet v případě, že je zaujmou a přinášejí jim příjemné prožitky,

  • rituály,

  • střídání vzdělávací nabídky,

  • procvičování praktických činností, jemné motoriky s důrazem k samostatnosti dětí,

  • realizaci aktivit v exteriéru mimo prostor třídy. Zejména u starších dětí návštěvy kulturních zařízení, expozic muzeí, science center.

Metody

Z hlediska metod realizujeme:

  • prožitkové učení,

  • hru,

  • námětové činnosti a hry,

  • řízené rozhovory,

  • kooperativní

Nahrávám...
Nahrávám...