2.2.1
Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorie
Mgr. Lenka Polášková
Je zcela nezbytné, aby docházelo k využívání širšího spektra metod a forem práce a zcela se prolínaly skupinové, individuální a frontální činnosti a aktivity.
Ty by měly přinášet:
-
dostatek prostoru pro volnou hru,
-
dostatek pohybu pro pohybovou aktivitu,
-
dostatečný prostor pro pozitivní prožitky a pocit úspěchu,
-
prostor pro řízené i spontánní činnosti,
-
didakticky promyšlené a cílené činnosti,
-
prostor pro činnosti, ke kterým se děti mohou vracet v případě, že je zaujmou a přinášejí jim příjemné prožitky,
-
rituály,
-
střídání vzdělávací nabídky,
-
procvičování praktických činností, jemné motoriky s důrazem k samostatnosti dětí,
-
realizaci aktivit v exteriéru mimo prostor třídy. Zejména u starších dětí návštěvy kulturních zařízení, expozic muzeí, science center.
NahoruMetody
Z hlediska metod realizujeme:
-
prožitkové učení,
-
hru,
-
námětové činnosti a hry,
-
řízené rozhovory,
-
kooperativní…