dnes je 22.1.2025

Platové poměry ve školství: Jak zvládnout legislativní novinky v praxiLIVEGarance

Datum konání 22.1.2025, JUDr. Hana Poláková

Na tomto webináři Vám zkušená lektorka JUDr. Hana Poláková, uznávaná odbornice s dlouholetou praxí v oblasti školství a pracovního práva, ukáže, jak se vypořádat s nejnovějšími změnami v odměňování zaměstnanců. Zaměří se na praktické úpravy vnitřních platových…

Přístupné pro: MŠ komplet

Logicko-matematická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Logicko-matematická inteligence se vyznačuje schopností abstraktního myšlení, schopností řešit komplikované matematické úlohy, schopností rychlého, pružného a operativního rozhodování a analytiky.

Přístupné pro: MŠ komplet

Prostorová inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Prostorový typ inteligence je silně vázán na oblast vizualizace. Schopnost intenzivního vnímání barev, tvarů, předmětů a vzdálenosti s výbornou orientací v prostoru.

Přístupné pro: MŠ komplet

Základy Gardnerovy teorieGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenala teorie tzv. mnohočetné inteligence (The Theory of Multiple Inteligences) v České republice poměrně velký ohlas. Zásluhu na aplikaci v podmínkách specifik, vyplývajících z českého školství, má zejména doktorka Věra Krejčová. Ta…

Přístupné pro: MŠ komplet

Výhody, rizika, limity a možnosti využitíGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V souvislosti s plánováním přípravy podle Gardnerovy teorie se významně mění i úloha a role pedagoga. Jeho úloha nespočívá v symetrickém předvádění, vedení a řízení jednotlivých činností, což ostatně není ani z hlediska možností pedagoga reálné. Jeho úkolem je…

Přístupné pro: MŠ komplet

Koncept osmi inteligencí a jejich aplikaceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Teorie inteligencí může být užitečným pomocníkem při identifikaci nadání a využití jeho potenciálu. Rozvíjí oblasti a schopnosti dítěte, pro které má předpoklady. Většinou dané na biologické úrovni. Tento přístup značně naráží na tradiční pojetí vzdělávání…

Přístupné pro: MŠ komplet

Tělesně-kinestetická inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Bodily-kinesthetic intelligence neboli tělesně-kinestetická inteligence. Jemná motorika, hrubá motorika, ladnost a precizní ztvárnění pohybu, jeho koordinace, vyobrazení emoce, touha, vytrvalost, píle, zrychlené reflexy. To vše můžeme zahrnout do této oblasti.…

Přístupné pro: MŠ komplet

Interpersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpersonální inteligence se vyznačuje výbornými komunikačními schopnostmi, schopností porozumět jiným, přijímat jejich sdělení. Jedinci s touto inteligencí projevují empatii a mimořádnou vnímavost v práci s nonverbální komunikací. Někdy se můžeme setkat…

Přístupné pro: MŠ komplet

Intrapersonální inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Intrapersonální jedinec umí rozvíjet své city, emoce, prožitky, pracovat s nimi. Práce s vlastními silnými i slabými stránkami. Běžné je zde hluboké přemýšlení a schopnost kritického myšlení.…

Přístupné pro: MŠ komplet

Lingvistická - jazyková inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Lingvistická – jazyková inteligence zahrnuje kompetence v oblasti mateřského a cizího jazyka. Konverzaci, čtení, psaní, porozumění slovu i textu, schopnost práce s informačními zdroji, tvoření textu, formulace vlastních myšlenek, práce s literaturou, vnímavost…

Přístupné pro: MŠ komplet

Přírodovědná inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pro přírodovědnou inteligenci (naturalistic inteligence) je typická zvýšená vnímavost pro přírodní jevy, živou a neživou přírodu, rozlišování živočišných druhů, rostliny a environmentální oblast. V literatuře můžeme inteligenci nalézt také nazvanou jako…

Přístupné pro: MŠ komplet

Proč Gardner?Garance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Alternativní pedagogické směry a pestré výchovně-vzdělávací strategie jsou přínosem pro nový pohled na plánování a realizaci různých témat a námětů. V budoucnu bude stále více kladen důraz na osobnostně-sociální pojetí vzdělávací činnosti nejen v mateřských…

Přístupné pro: MŠ komplet

Hudební inteligenceGarance

21.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interpretace hudby, její vnímání, schopnost porozumět sdělení hudby, samostatná tvorba, komponování a využití v různých, netradičních sférách života. Takto lze stručně popsat jedince s preferencí hudební inteligence. To zahrnuje nejen hru na hudební nástroje,…

Přístupné pro: MŠ komplet

Adaptace dětí v mateřské školeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Adaptace na prostředí mateřské školy je zásadní změnou v životě dítěte. Každé dítě vnímá odloučení od rodičů jiným způsobem. Faktorů, které ovlivňují adaptaci, je celá řada. Uveďme jako příklad temperament a osobnost dítěte, výchovu, celkovou úroveň…

Přístupné pro: MŠ komplet

Psychosomatika a její úskalíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Psychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění, je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela „unikátní” klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v…

Přístupné pro: MŠ komplet

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence aneb co pro děti ještě můžeme udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na úvod se zamysleme nad dětmi tak trochu šířeji. Často se ve své lektorské praxi setkávám s dotazy, v čem jsou dnešní děti jiné? Proč jsou nesoustředěné a proč neklidné? Mnoho odborníků a specialistů se mnou nebude souhlasit, ale nedomnívám se, že narůstají…

Přístupné pro: MŠ komplet

Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligenceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledních letech zaznamenáváme postupné změny týkající se přístupů v oblasti výchovně-vzdělávacích strategií. Pedagogové se snaží odpovídajícím způsobem reagovat na různorodé složení kolektivů i typologickou pestrost. V praxi však čelí poměrně složité…

Přístupné pro: MŠ komplet

Motivace versus stimulaceGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Motivace dává poznávacímu procesu energii i orientaci, a proto hraje zcela zásadní roli v kvalitě celého procesu učení. Dítě s vnitřní potřebou poznávat poznává intenzivněji, hlouběji a komplexněji než to, které je k poznávání nuceno. V takovém případě nelze…

Přístupné pro: MŠ komplet

Plánování, příprava a rovina multiple inteligencesGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V zahraniční literatuře se můžeme setkat s pojmem „multiple inteligences”. Je to souhrnné označení mnohočetné nebo chcete-li mnohostranné inteligence. Tímto nás tento pojem přivádí ke Gardnerově teorii. V posledních letech nachází tato teorie své uplatnění ve…

Přístupné pro: MŠ komplet

Výchozí analýza podnětného prostředíGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V počátku školního roku je užitečné, jakou součást hodnocení třídy a reflexe pedagogických pracovníků vyhodnotit: komplexně připravenost prostředí pro výchovně-vzdělávací činnost, reflektovat oblast komunikace – směrem od pedagogů k dětem a zamyslet se nad…

Přístupné pro: MŠ komplet

Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozkuGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zásadní roli v motivaci všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu školy vytváří její klima. V rámci něj se setkáváme také s vlivem prostředí na motivaci dětí a na jejich další postoje k výchovně-vzdělávacím aktivitám, učiteli i například k asistentovi…

Přístupné pro: MŠ komplet

Co všechno můžeme pro děti udělat?Garance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Asi největší důkaz o snaze poznávat a vzdělávat se, najdeme u dětí předškolního věku. Ta chvíle poznání je dostupná každému z nás, ať jsme rodičem nebo učitelem. Ty chvíle přicházejí v prvních třech letech, tedy v podstatě o dost dříve, než se dítě dostává do…

Přístupné pro: MŠ komplet

Význam připravenosti prostředí a neurodiverzitaGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Neurodiverzita je obor věnující se duševním chorobám, duševnímu zdraví, ale také otázkám spojeným s vývojem mozku a porozumění jeho funkci. Kořeny a historii tohoto oboru nalezneme v Austrálii, u sociální vědkyně Judy Singer. V České republice patří mezi…

Přístupné pro: MŠ komplet

Rizika, nedostatky a chyby, které dělámeGarance

18.1.2025, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Na oblast plánování, přípravy a realizace výchovně-vzdělávacího procesu se v mateřských školách zaměřuje při inspekční činnosti ve školách také Česká školní inspekce.

Přístupné pro: MŠ komplet

Jak na nadúvazkové a přesčasové hodiny ve školstvíZáznamGarance

13.12.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:56:26

Na webináři Vám JUDr. Hana Poláková poskytne odpovědi na otázky, které vás při plánování pracovní doby pedagogů a řešení mimořádných situací mohou trápit.

Přístupné pro: MŠ komplet

Základy propagace školy a její variabilitaZáznamGarance

10.12.2024, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:33:39

Zveme vás na zcela unikátní pilotní webinář zohledňující specifika vyplývající z praxe škol, který se specializuje na propojení problematiku managementu škol a marketingu. Rovina managementu znalostí a oblast marketingové komunikace klade v současné době…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Dotaz: Praxe Au-pair

29.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Supervize pedagogůZáznamGarance

29.11.2024, Mgr. Marika Kropíková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:43:38

Supervize ve školách není jen o kontrole, jak se může na první pohled zdát. Jde o prostor pro otevřené sdílení, vedené nestranným odborníkem mimo školu. Zaměřuje se především na vztahové otázky – tedy to, co může zásadně ovlivnit atmosféru ve třídách i v…

Přístupné pro: MŠ komplet

Právní minimum pro pedagogy: Co byste měli ve škole znát?ZáznamGarance

23.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 03:10:08

Tento webinář Vás provede vším, co potřebujete vědět o právních základech, od práv a povinností pedagogů až po specifika pracovních podmínek ve školách. Budete mít jasno v základních právech a povinnostech a dozvíte se, jak se vyvarovat běžným právním chybám…

Přístupné pro: MŠ komplet

Virtuální realita jako nástroj k překonání strachu z veřejného vystupováníLIVEGarance

On-line seminář již proběhl., Ing. Tereza Patočková

Bojíte se vystupovat před lidmi? Nejste v tom sami – až 73 % lidí sdílí váš strach z veřejného vystupování. Ironií je, že jedním z nejlepších způsobů, jak tento strach překonat, je praxe před publikem. Ale jak se odhodlat ke kroku, který se zdá být tak…

Přístupné pro: MŠ vzdělávání | MŠ komplet

Dotaz: Dítě nenastoupilo do MŠ

19.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz: Zastupující pedagog MŠ

19.11.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Vyřizování stížností ve školách a školských zařízeníchZáznamGarance

23.10.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:43:43

Dostáváte se do situací, kdy ve Vaší škole musíte řešit stížnosti od rodičů, pedagogů či veřejnosti? Chcete mít jistotu, že vše zvládnete podle platných předpisů a bez zbytečných…

Přístupné pro: MŠ komplet

Přechod škol na elektronickou spisovou službu od 1. ledna 2026ZáznamGarance

17.10.2024, RNDr. Ing. Eva Urbanová, MBA, Zdroj: Verlag Dashöfer, Délka videa: 02:01:31

Podle novely zákona o archivnictví bude od 1. ledna 2026 pro školy povinné vést spisovou službu elektronicky, mění se také vyhláška o spisové službě. Tyto změny přinášejí nová pravidla a výzvy. Abyste na ně byli připraveni, zveme Vás na webinář, který Vás…

Přístupné pro: MŠ komplet

Dotaz: Smlouva AP na kratší dobu

14.10.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz: Přestávka v práci

8.10.2024, JUDr. Eva Dandová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Spolupráce školy a orgánu sociálně-právní ochrany dětíGarance

16.9.2024, Mgr. Marika Kropíková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Spolupráce mezi školami a orgány sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) je klíčová a žádoucí. V praxi však obě strany často narážejí na nedorozumění, která pramení z mylných nebo zavádějících představ o tom, co mohou jednotliví účastníci udělat a jak…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Přijímání cizinců do MŠ, ZŠ, SŠ a ZUŠArchiv

11.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístup cizinců ke vzdělávání a školským službám je legislativně vymezen v § 20 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších změn a dodatků. Smyslem zákona je naplnit právo…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Kalendář ředitele mateřské školy pro školní rok 2024/25Archiv

6.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., Zdroj: Verlag Dashöfer

Období školního vyučování a období prázdnin stanovuje zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Podrobnosti k organizaci školního roku, druhy, délku a termíny…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Pověření dohledem nad dětmi, nezletilými žákyArchiv

2.9.2024, PaedDr. František Havelka, PhD., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet

Rozhodnutí o nepřijetí k zájmovému vzdělávání z kapacitních důvodůGarance

2.9.2024, JUDr. Hana Poláková, Verlag Dashöfer, Zdroj: Verlag Dashöfer

Ředitel základní školy ……………………………………………………, příspěvková organizace, v souladu s ustanovením § 164 odst. 1 písm. a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů,…

Přístupné pro: MŠ v praxi | MŠ komplet
Nahrávám...
Nahrávám...