Koncept BOZP a BOZ dětí aneb jak se v tom neztratit?ZáznamGarance
3.2.2025, Délka videa: 01:08:55
, Zdroj: Verlag Dashöfer,Školy zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví dětí, žáků a studentů při vzdělávání a výchově, činnostech s ním přímo souvisejících a při poskytování školských služeb - školský zákon. Škola podle školního vzdělávacího programu, zpracovaného na základě příslušného…
Systém VAK aneb jak děti přijímají informaceGarance
28.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZnáte systém VAK? Je založen na vědomí, že každý z nás preferuje při přijímání informací jiný smysl. Zajímá vás, co s sebou tento systém přináší, jaké jsou jeho výhody při vzdělávání dětí a jak jej zavést do praxe? Jaké aktivity zařadit, když si nejste…
Pedagogická praxe - co je jinak?Garance
28.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferStále více pociťují učitelky mateřských škol a ředitelky tlak na pedagogickou práci, nároky, vycházející z pedagogické praxe, se stále více zvyšují. Kromě znalostí pedagogiky, didaktiky či například psychologie tvoří významnou část také znalosti kurikulárních…
Dotaz: Penále z prodlení
28.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPříprava na úspěšný přechod z MŠ do ZŠGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZahájení povinné školní docházky je velmi důležitou a mimořádnou událostí v životě dítěte. Nástup do školy je završením dosavadního vývoje a vstupem do nové životní etapy. Dítě se na vstup do školy připravuje v předškolním zařízení, kde by měl být respektován…
Týdenní příprava učitelky MŠ - rozvržení aktivit, her a činností podle typologie Gardnerových inteligencíGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV následující tabulce naleznete ukázku různorodých činností a aktivit, kterými podporujeme pestrost vzdělávací nabídky. Jednotlivé části jsou během jednoho týdne (i déle) flexibilně…
Aktivity, činnosti a vzdělávací proces s využitím Gardnerovy teorieGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferJe zcela nezbytné, aby docházelo k využívání širšího spektra metod a forem práce a zcela se prolínaly skupinové, individuální a frontální činnosti a aktivity.
Osm inteligencí a pestrost vzdělávací nabídkyGarance
27.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVzdělávací nabídka mateřské školy zahrnuje celou řadu proměnných, které ovlivňují stanovené cíle. Proto by vzdělávací strategie měla být nastavena v maximální možné míře flexibilně a pružně, aby bylo možné reagovat na nově vzniklé a neočekávané situace. Tuto…
Metodika směrnic a vnitřních předpisů pro MŠpřipravujemeGarance
23.1.2025, Délka videa: 00:00:00
, Zdroj: Verlag Dashöfer,Přitom ne vždy je úplně jasné, jaký je v nich rozdíl, a časté rezervy jsou často také v přímém obsahu a náležitostech, vycházejících z právního řádu. Připravili jsme pro Vás webinář, ve kterém se dozvíte základní pravidla tvorby interních předpisů organizace,…
Platové poměry ve školství: Jak zvládnout legislativní novinky v praxiZáznamGarance
22.1.2025, Délka videa: 03:08:09
, Zdroj: Verlag Dashöfer,Na tomto webináři Vám zkušená lektorka JUDr. Hana Poláková, uznávaná odbornice s dlouholetou praxí v oblasti školství a pracovního práva, ukáže, jak se vypořádat s nejnovějšími změnami v odměňování zaměstnanců. Zaměří se na praktické úpravy vnitřních platových…
Logicko-matematická inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferLogicko-matematická inteligence se vyznačuje schopností abstraktního myšlení, schopností řešit komplikované matematické úlohy, schopností rychlého, pružného a operativního rozhodování a analytiky.
Prostorová inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferProstorový typ inteligence je silně vázán na oblast vizualizace. Schopnost intenzivního vnímání barev, tvarů, předmětů a vzdálenosti s výbornou orientací v prostoru.
Základy Gardnerovy teorieGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV posledních letech zaznamenala teorie tzv. mnohočetné inteligence (The Theory of Multiple Inteligences) v České republice poměrně velký ohlas. Zásluhu na aplikaci v podmínkách specifik, vyplývajících z českého školství, má zejména doktorka Věra Krejčová. Ta…
Výhody, rizika, limity a možnosti využitíGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV souvislosti s plánováním přípravy podle Gardnerovy teorie se významně mění i úloha a role pedagoga. Jeho úloha nespočívá v symetrickém předvádění, vedení a řízení jednotlivých činností, což ostatně není ani z hlediska možností pedagoga reálné. Jeho úkolem je…
Koncept osmi inteligencí a jejich aplikaceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTeorie inteligencí může být užitečným pomocníkem při identifikaci nadání a využití jeho potenciálu. Rozvíjí oblasti a schopnosti dítěte, pro které má předpoklady. Většinou dané na biologické úrovni. Tento přístup značně naráží na tradiční pojetí vzdělávání…
Tělesně-kinestetická inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferBodily-kinesthetic intelligence neboli tělesně-kinestetická inteligence. Jemná motorika, hrubá motorika, ladnost a precizní ztvárnění pohybu, jeho koordinace, vyobrazení emoce, touha, vytrvalost, píle, zrychlené reflexy. To vše můžeme zahrnout do této oblasti.…
Interpersonální inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferInterpersonální inteligence se vyznačuje výbornými komunikačními schopnostmi, schopností porozumět jiným, přijímat jejich sdělení. Jedinci s touto inteligencí projevují empatii a mimořádnou vnímavost v práci s nonverbální komunikací. Někdy se můžeme setkat…
Intrapersonální inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferIntrapersonální jedinec umí rozvíjet své city, emoce, prožitky, pracovat s nimi. Práce s vlastními silnými i slabými stránkami. Běžné je zde hluboké přemýšlení a schopnost kritického myšlení.…
Lingvistická - jazyková inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferLingvistická – jazyková inteligence zahrnuje kompetence v oblasti mateřského a cizího jazyka. Konverzaci, čtení, psaní, porozumění slovu i textu, schopnost práce s informačními zdroji, tvoření textu, formulace vlastních myšlenek, práce s literaturou, vnímavost…
Přírodovědná inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPro přírodovědnou inteligenci (naturalistic inteligence) je typická zvýšená vnímavost pro přírodní jevy, živou a neživou přírodu, rozlišování živočišných druhů, rostliny a environmentální oblast. V literatuře můžeme inteligenci nalézt také nazvanou jako…
Proč Gardner?Garance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferAlternativní pedagogické směry a pestré výchovně-vzdělávací strategie jsou přínosem pro nový pohled na plánování a realizaci různých témat a námětů. V budoucnu bude stále více kladen důraz na osobnostně-sociální pojetí vzdělávací činnosti nejen v mateřských…
Hudební inteligenceGarance
21.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferInterpretace hudby, její vnímání, schopnost porozumět sdělení hudby, samostatná tvorba, komponování a využití v různých, netradičních sférách života. Takto lze stručně popsat jedince s preferencí hudební inteligence. To zahrnuje nejen hru na hudební nástroje,…
Adaptace dětí v mateřské školeGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferAdaptace na prostředí mateřské školy je zásadní změnou v životě dítěte. Každé dítě vnímá odloučení od rodičů jiným způsobem. Faktorů, které ovlivňují adaptaci, je celá řada. Uveďme jako příklad temperament a osobnost dítěte, výchovu, celkovou úroveň…
Psychosomatika a její úskalíGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPsychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění, je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela „unikátní” klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v…
Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence aneb co pro děti ještě můžeme udělat?Garance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferNa úvod se zamysleme nad dětmi tak trochu šířeji. Často se ve své lektorské praxi setkávám s dotazy, v čem jsou dnešní děti jiné? Proč jsou nesoustředěné a proč neklidné? Mnoho odborníků a specialistů se mnou nebude souhlasit, ale nedomnívám se, že narůstají…
Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligenceGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV posledních letech zaznamenáváme postupné změny týkající se přístupů v oblasti výchovně-vzdělávacích strategií. Pedagogové se snaží odpovídajícím způsobem reagovat na různorodé složení kolektivů i typologickou pestrost. V praxi však čelí poměrně složité…
Motivace versus stimulaceGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferMotivace dává poznávacímu procesu energii i orientaci, a proto hraje zcela zásadní roli v kvalitě celého procesu učení. Dítě s vnitřní potřebou poznávat poznává intenzivněji, hlouběji a komplexněji než to, které je k poznávání nuceno. V takovém případě nelze…
Plánování, příprava a rovina multiple inteligencesGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV zahraniční literatuře se můžeme setkat s pojmem „multiple inteligences”. Je to souhrnné označení mnohočetné nebo chcete-li mnohostranné inteligence. Tímto nás tento pojem přivádí ke Gardnerově teorii. V posledních letech nachází tato teorie své uplatnění ve…
Výchozí analýza podnětného prostředíGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferV počátku školního roku je užitečné, jakou součást hodnocení třídy a reflexe pedagogických pracovníků vyhodnotit: komplexně připravenost prostředí pro výchovně-vzdělávací činnost, reflektovat oblast komunikace – směrem od pedagogů k dětem a zamyslet se nad…
Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozkuGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZásadní roli v motivaci všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu školy vytváří její klima. V rámci něj se setkáváme také s vlivem prostředí na motivaci dětí a na jejich další postoje k výchovně-vzdělávacím aktivitám, učiteli i například k asistentovi…
Co všechno můžeme pro děti udělat?Garance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferAsi největší důkaz o snaze poznávat a vzdělávat se, najdeme u dětí předškolního věku. Ta chvíle poznání je dostupná každému z nás, ať jsme rodičem nebo učitelem. Ty chvíle přicházejí v prvních třech letech, tedy v podstatě o dost dříve, než se dítě dostává do…
Význam připravenosti prostředí a neurodiverzitaGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferNeurodiverzita je obor věnující se duševním chorobám, duševnímu zdraví, ale také otázkám spojeným s vývojem mozku a porozumění jeho funkci. Kořeny a historii tohoto oboru nalezneme v Austrálii, u sociální vědkyně Judy Singer. V České republice patří mezi…
Rizika, nedostatky a chyby, které dělámeGarance
18.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferNa oblast plánování, přípravy a realizace výchovně-vzdělávacího procesu se v mateřských školách zaměřuje při inspekční činnosti ve školách také Česká školní inspekce.
Vzor vnitřní směrnice - Pravidla o hospodaření s FKSP (2025)Garance
8.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVnitřní předpis školy o poskytování cestovních náhradGarance
8.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTento vnitřní předpis upravuje podmínky poskytování cestovních náhrad při pracovních cestách zaměstnanců, kteří jsou v pracovněprávních vztazích se školou _____________ (přesné označení, adresa) (dále též „škola” nebo…
Žádost o povolení kratší pracovní dobyGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferOdstoupení od pracovní smlouvyGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferDohoda o srážkách ze mzdyGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferOznámení zaměstnavatele, že trvá na výkonu práceGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferDohoda o zrušení dohody o pracovní činnostiGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferDohoda o rozvázání pracovního poměruGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPřerušení mateřské dovolenéGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferVýpověď dohody o pracovní činnostiGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferDohody o pracích konaných mimo pracovní poměr - komentářGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPracovní poměr nemusí být jedinou formou, prostřednictvím které může zaměstnavatel zajišťovat plnění svých úkolů, přestože ustanovení § 74 ZP stanoví, že zaměstnavatel má zajišťovat plnění svých úkol především zaměstnanci v pracovním poměru. Zákoník práce…
Vnitřní pracovní řád školyGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTento vnitřní pracovní řád školy vydává _____________ (přesné označení, adresa) (dále jako „Škola“ nebo též jako…
Zaplacení odstupnéhoGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferZrušení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele ve zkušební doběGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferSměrnice o postupu při odškodňování pracovních úrazůGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTato směrnice upravuje postup při odškodňování pracovních úrazů vzniklých zaměstnancům, kteří jsou v pracovněprávním vztahu se školou ………………..… (název školy podle zřizovací listiny) (dále jako „škola“ nebo též jako…
Dohoda o pracovní činnostiGarance
1.1.2025,
, Zdroj: Verlag Dashöfer